Alive IX resulterade i tre guld och ett silver för KC!

Ja det gick bra för Kampsportscentret Linköping i lördags J Fredrik var först ut i -67 kg nybörjarklassen och efter två matcher var han i final. Johan vann sin semifinal och var vidare till final i +91 kg avancerad. Jag gick direkt till semifinal i både -60 och +60 kg avancerad och efter att ha vunnit båda på kimura var även jag vidare till båda finalerna. Som sämst skulle alltså KC komma hem med fyra silver, som bäst fyra guld!

 

Finalerna skulle börjat gå vid klockan tre. Jag tror jag fick gå mina efter klockan sju. Man var inte sådär jättepeppad då. Jag var mest sömnig.

 

Min första final gick i minus 60 där jag mötte Denise Larsson, GBG MMA. Det hela började med att hon gav mig en bitch-slap rakt så att det ringde lite fint i örat. Det var inget försök till att greppa nacken utan ett rent slag. Ingen domare reagerade så jag blev förbannad,  tog ner henne och gick på en armbar. Hon lyckades ta sig ur och sedan höll vi på lite fram och tillbaka. Hon hade sjukt bra guard, och jag var trött och inte alls på topp. Jag lyckades få henne i en triangel från mount också, men den tog inte.  Hon höll in armar bra och jag var som sagt för trött för att gå på som jag brukar. Efter 8 minuter stod det lika, 6-6, jag blir arg på mig själv att jag lät henne få lätta poäng plus att jag hade henne både i en armbar och triangel och lät henne komma undan! Vad fan höll jag på med?! I alla fall gick det till förlängning; första som fick poäng vann. Jag lyckades ta ner henne, fick två poäng och vann.

 

Plus 60 kilos finalen gick mot Emelie Nyberg, Gladius. Jag tog hennes rygg ett par gånger, försökte jobba in en RNC men orkade inte. Hon tog mount vid ett tillfälle, jag låg och jobbade på att hålla in armarna och hon gjorde inte mycket hon heller. Då säger domaren att det är 10 sekunder tills jag får muinuspoäng för inaktivitet. Okej, tänker jag och börjar jobba in en arm under hennes ena ben. Då får hör jag att jag får ett minuspoäng i alla fall! Hur som ledde jag i alla fall med 11-7 och det var inte mycket tid kvar. Ska jag vara ärlig så brydde jag mig inte om jag fick några minuspoäng så länge jag fortfarande ledde, jag var trött. Sagt och gjort, jag vann även den finalen på poäng.

 

Självklart är jag glad över mina två guld, men ändå är jag inte nöjd. De två finalmatcherna gjorde jag inte alls så bra ifrån mig som jag velat, önskat och hoppats på. Jag var alldeles för trött, jag är fortfarande helt slut i kroppen. Misstänker att jag kan ha tränat lite för mycket på senaste tiden, ska bara vila hela den här veckan, köra lite teknik på sin höjd. Men nästa vecka kör vi på igen! :D

 

Mina två guldpokaler :)


Jag får tillägna dessa guldpokaler till världens bästa pojkvän som går upp klockan halv sju en lördagsmorgon för att åka med och coacha och stötta mig! <3

 

Matchvideos kommer inom kort!

 

//Sara


Kommentarer
Postat av: Ohlsson

SUCCÉ!!!

2010-10-26 @ 11:14:24
Postat av: Martin

Grattis! Grymt jobbat!

2010-10-26 @ 15:19:42
URL: http://thebeast.webblogg.se/
Postat av: Emmi

Ja sara jag tycker inte du borde vara nöjd..två guldpokaler skärpning alltså..



haaaa nää faaaaaaaaaaaaaaantastiskt!!! Att du skulle tappa humöret var väl bara att förvänta sig, du är ju en svensson trots allt eh?? pusspuss

2010-10-28 @ 13:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0